Opprette en Facebook side:

Facebook kan være en god plass å komme i kontakt med medlemmene. Her kan vi få en levende side der alle med nordlands-/lyngshest i Rogaland og Agder kan skrive inn arrangement de har deltatt på, diskusjoner, komme med synspunkter og lignende. Vi kommer også til å legge ut link til Rimfakse når informasjon eller bilder blir lagt ut der.
Ingeborg Flaate er administrator for facebook siden vår. Navnet på siden er Nordlandshest / Lyngshestlaget i Rogaland og Agder.

Hvor kan nordlands-/lyngshesten hevde seg

Det ble diskutert hvor hesten virkelig kan hevde seg på lik linje med andre hester og ponnier.
Her konkluderte vi med at kjøring er en gren vi vil satse på fremmover. Dette er en sport i vekst, og det er bra dersom vi kan vise igjen på kjøre stevner som for eksempel brukshestkjøring, presisjonskjøring, maraton, dressurkjøring og trav. Brukshestridning er også en gren som er litt ukjent for mange.
Kjøring er grener som også appellerer til alle aldersgrupper. Vi håper på å få et miljø for dette med noen samlinger og kurs.
Det er også kjekkere å reise på stevne dersom det er flere som reiser i lag.

Distanseritt er også en grei aktivitet som er veldig sosial.

Ellers så tror jeg at de som satser på sprang og dressur også kan hevde seg.

Ingeborg Flaate setter opp:

· Mønstringskurs i april. Det kommer nærmere beskjed om mønstringskurset.
· Unghingstbeite (1 & 2 åringer) 2. juni. Ta kontakt med Ingeborg. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
· Sommarbeite for hopper og vallaker. Ta kontakt med Ingeborg